неделя, 21 юни 2009 г.

една история

Трябваше ми речника, който си купих от Берлин. На буквата Е два листа не се отлепват, опитвам пак - между тях - един мак. Пътувам от Lichterfelde West към Potsdamer Platz, някъде посредата, на една спирка, точно когато вратите се затварят виждам макове на достъпно място. Пътувам до следващата спирка, чакам S бана в обратна посока, идва, качвам се, слизам на спирката, достигам мака. Човекът, който обявява отварянето и затварянето на вратите на влака ме вижда. Не бива да стъпвате зад оградата, забранено е. Обяснявам му, че там, откъдето съм аз, има едно същество, което отдавна не е виждало мак на живо и аз трябва да му занеса. Добре казва, но да знаете, че е забранено.
Макът е с променен цвят. От червен е станал тъмно червен. Ако го оставя в речника, някъде между Е-Л-Е и Е-Л-И никога няма да мога да видя думите.

ЕЛЕКТРИЧЕСТВО - ЕЛЕГИЯ - ЕЛЕЧЕ
ЕЛИКСИР - ЕЛИМИНИРАМ - ЕЛИТ - ЕЛИТАРЕН

Онази точно не ми трябва
и бездруго я знам
edelhirsch.
мила дума.